Ši knyga skirta ugdytojams, dėstytojams, studentams, tėvams bei visiems, besidomintiems pedagogikos dalykais. Knygoje išsamiai aptariama vaikystės samprata, vaikų kultūra, žaidimas, mokymasis, bendravimas; joje, be kita ko, kalbama apie vaikų su negalia integravimą, pereinamąjį laikotarpį iš darželinio į mokyklinį amžių. „Pedagoginio darbo plėtros teorijoje ir praktikoje“ pristatomas ir projektų metodas, mokoma, kaip spręsti problemas, bendradarbiaujant įvairių sričių specialistams, kaip dirbti aktyviai ir kūrybingai, iškeliant bei įgyvendinant idėjas, žvelgiant į ateitį. Knygoje nuolat pabrėžiamas pedagogikos ir demokratijos ryšys; demokratija čia suprantama tiek kaip politinis visuomenės pagrindas, tiek kaip plėtojamo pedagoginio darbo ramstis. Rasti pusiausvyrą tarp tradicijos ir naujovių – tikras menas. Šioje knygoje nebus remiamasi vien tradicine raidos psichologija: psichologijai ir kultūrai čia skiriamas vienodas dėmesys, o tai tik atveria kelius į gilesnį pažinimą, skatina imtis naujos veiklos. Išbaigtos, nekintamos pedagogikos sistemos skaitytojas čia neras ir atsakymų teks ieškotis pačiam, nes šios knygos tikslas – pažadinti kūrybines kiekvienos asmenybės jėgas.