Siųsk pigiau su Lietuvos paštu - dabar tik nuo 1.99 EUR!

Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link

15 €
+1.45 € platformos administravimo mokestis
ISBN kodas:
9789986165200
Leidėjas:
Leidimo metai:
Viršelis:
Minkštas viršelis
Puslapių skaičius:
215
Būklė:
Labai gera
Likutis:
1 vnt.
Aprašymas

Tyto Alba toliau leidžia filosofinės pedagogikos veikalus. Šįsyk tai Lilijos Duoblienės knyga, skirta šiuolaikinės ugdymo filosofijos būklei, kryptims ir galimoms perspektyvoms aptarti. Kaip pastebi pati autorė, Lietuvoje ugdymo teoriniai pamatai aptarinėjami gana vangiai ir daugiausia remiantis klasikinėmis pozityvistinėmis ar neotomistinėmis paradigmomis. Tose ugdymo teorijose vyravęs nekritiškas pasišventimas protui ir racionalumui ilgainiui susilaukė daugybės kritikų, kurie, siekdami atliepti gyvenamo laikmečio reikalavimus, keitė ir koregavo ugdymo sampratą, permąstė ugdytojų ir ugdomųjų vaidmenis mokymo procese, jų tarpusavio santykius. Keitėsi ir filosofijos vaidmuo bei reikšmė ugdymo teorijoje ir praktikoje.

Šiuos pokyčius bei tendencijas ir siekiama atskleisti L. Duoblienės knygoje. Kaip pagrindines šiuolaikines ugdymo filosofijos kryptis autorė išskiria pragmatizmą, egzistencinę ir fenomenologinę ugdymo filosofiją, analitinę mokyklą, siekiančią sąvokų gryninimo, bei postmodernizmą, pabrėžiantį ugdymo neapibrėžtumą. Jų aptarimui skirtas visas antras skyrius. Kituose svarstomos mąstymo bei jo lavinimo paradigmos ir asmens dorinimo problemos. Paskutiniai skyriai skirti ugdymo metodų apžvelgimui bei ugdytojo paskirties šiuolaikiniame pasaulyje permąstymui. Visų skyrių pabaigoje pateikiamos su svarstoma tematika susijusios tendencijos būdingos Lietuvos švietimui bei pagrindinių užsienio teoretikų veikalų ištraukų vertimai.

Pačios autorės požiūris į šiuolaikinių ugdymo filosofijos krypčių bei temų raidą puikiai atspindėtas jos knygos paantraštėje: refleksijos ir dialogo link. Nors protas užleido vienvaldes pozicijas ugdymo teorijose, savo draugėn priimdamas patirtį ar empirinius išgyvenimus, visgi jis išlieka pagrindiniu žinių sisteminimo, apibendrinimo instrumentu. Tačiau, kad neprarastų savo galių bei aktualumo, protas turi atsigręžti pats į save ir Kitą, taip tapdamas reflektyviu bei dialogišku. Šių savybių išmokti autorė tikisi padėti ir savo skaitytojams: būsimiems ir esamiems Lietuvos mokytojams.

Kitos pardavėjo prekės

Žiūrėti visas (1741)

Kitos autoriaus knygos

Žiūrėti visas (1)

Panašios prekės

Žiūrėti visas (6035)