Chris Carter serija su detektyvu Robertu Hanteriu – tamsus, intensyvus ir psichologiškai giliai nupieštas kriminalinių trilerių ciklas. Hanteris priklauso Los Andželo policijos padaliniui, tiriančiam “ultra smurtinius” nusikaltimus (serijinius žudikus ir ypač žiaurius nusikaltimus). Kiekvienoje knygoje jis su savo partneriu Karlosu Garsija stoja prieš naują ir labai klinikinį pavojaus lygį – žudikai dažnai veikia labai sistemingai, su sudėtingu braižu, palieka užuominas ar simbolius, kurie veda į jų sudėtingą psichiką.
Serija pasižymi:
Tamsiu tonu ir kraupiomis žmogžudystėmis – Carter nesibijo vaizduoti smurto ir jo pasekmių.
Psichologiniu profiliavimu – dėl autoriaus patirties su kriminaline psichologija, nusikaltėjų motyvai ir elgesys yra labai realistiškai atvaizduojami.
Greitu tempu – veiksmui, tyrimams ir įtampai dažnai suteikiamas didelis greitis, skaitytojui sunku nustoti skaityti.
Įvairiais nusikaltimų tipais – ne tik serijiniai žudikai, bet ir labiau “meno” ar simbolika paremtos žmogžudystės („skulptorius“, „galerija“) ar net nestandartiniai dviprasmiški žudikų portretai.
Tyrimo ir moralinių dileminių deriniu – Hanteris ne tik medžioja žudikus, bet kartais susiduria su savo vidiniais demonais ir etiniais klausimais.
Kelios išskirtinės knygos ir temos:
„Krucifiksas“ (The Crucifix Killer) – serijinis žudikas kopijuoja mirties metodą su kryžiumi ant aukų, o Hanteris turi atskleisti grėsmingą kopijuotojo mąstyseną.
„Egzekutorius“ (The Executioner) – žudikas filmuojasi, kai kankina aukas, ir tai tampa įrankiu pristatyti savo kraupų performansą.
„Mirties skulptorius“ (The Death Sculptor) – siaubingas menas iš aukų likučių, kur žudikas iš savo aukų kūnų kuria “skulptūras”.
„Vieną po kito“ (One by One) – izoliuota vieta, ribotos galimybės – grupė svetimų žmonių tampa žaidimo objektu, kai žudikas ima juos naikinti vieną po kito.
„Nusimato blogis“ / „I Am Death“ – žudikas su labai asmenine žinute Hanteriui, kviečiantis į jo “žaidimą”.
„Skambutis“ (The Caller) – žudikas naudoja telefoną kaip ginklą – sukeldamas baimę, manipuliacija ir šantažas tampa mirtinais ginklais.
„Mirusiųjų galerija“ (Gallery of the Dead) – Hanteris susiduria su žudiku, kuris žudomas aukas pateikia kaip meno eksponatus.
„Parašyta krauju“ (Written in Blood) – žudikas laiškus ar paslaptis rašo krauju – tai tarsi literatūrinis žaidimas, labai intelektualus ir kraupus.
„Genezė“ (Genesis) – ypatingas atvejis, kai nužudymų modeliuose atsispindi religija, eilėraščiai ir gilios filosofinės bei moralinės temos.
„Stebintis mirtį“ / „The Death Watcher“ – naujausia knyga, kur tyrimas prasideda nuo, atrodytų, paprastos eismo avarijos, bet pasirodo, kad už to slepiasi kruvinas ir sudėtingas žudikų planas.
Nuoseklus veikėjo vystymasis – skaitydamas visą seriją, matysi, kaip Hanteris auga profesionaliai ir asmeniškai.
Įtampa ir siužeto giluma – kiekviena dalis ne tik pristato naują bylą, bet ir atskleidžia vis platesnį nusikaltėlių psichikos paveikslą.
Daug skaitymo vertės – jei mėgsti trilerius, kuriuose žudikai neatiduoda visko iš karto, serija suteikia ilgą ir turiningą skaitymo patirtį.