Pirmoji vadovėlio knyga „Mano daiktai“ apima ikielementorinį ir dalį elementorinio laikotarpio. Ikielementorinio laikotarpio medžiaga skirta tam, kad vaikai pirmomis mokslo metų dienomis labiau atsivertų, o mokytojai galėtų ištirti savo ugdytinių kalbos lygį, žodžių bagažą, kalbinę raišką. Siūloma kalbėti apie mokiniams svarbius jų aplinkos daiktus – žaislus, lovą, šlepetes, knygas, kuprinę, kompiuterį; apie daiktų panaudojimą, priežiūrą, tvarką. Stengiamasi sudaryti kuo daugiau situacijų dialogui. Aptariami, tačiau neakcentuojami daiktų požymiai. Ugdomas kūrybiškas mokinių požiūris į daiktus, lavinamas gebėjimas fantazuoti.
Pirmoje dalyje apie daiktus kalbama neatsitiktinai. Manome, kad vaikui apie konkretų daiktą kalbėti lengviau negu apie asmenį (tegu net ir apie patį save).