ĮVADAS. Knygelėje pateikiama aktyvaus mokymo programa, kurio tikslas - ugdyti individualias savireguliacijos galimybes, sugebėjimą įveikti stresą ir apriboti neigiamas jo pasekmes. Teorinės žinios, pratimų aprašymai, metodiniai nurodymai, tai yra programos turinys - metodinė medžiaga kūrybiškiems mokymo vadovams, sugebantiems organizuoti grupės darbą ir atsižvelgti į jos poreikius bei galimybes. Viliuosi, kad naudingų orientyrų praktinei saviugdai joje galės rasti kiekvienas, besirūpinantis savo psichine darna ir gyvenimo kokybe. Visas mokymo procesas suskirstytas į 10 užsiėmimų, vykstančių nedidelėse (iki 12) žmonių grupėse. Kiekvieno užsiėmimo tema atspindi tam tikrą streso problemos aspektą, kuris nagrinėjamas grupinės diskusijos forma. Vadovas pateikia reikiamą teorinį įvadą, o po diskusijos - apibendrinimus ir papildymus. Diskusijoje skatinama remtis asmeniniu patyrimu. Svarbi užsiėmimo dalis - praktinės užduotys ir pratimai. Jų metu siekiama supažindinti su relaksacijos ir savireguliacijos technikomis, suformuoti prielaidas, t.y. tinkamą motyvaciją ir reikiamus įgūdžius, jų taikymui realiose gyvenimo sąlygose. Užsiėmimo pabaigoje formuluojamos namų užduotys. Jų atlikimo patirtis turi būti aprašoma dienoraštyje. Užsiėmimų temos, klausimai ir praktiniai pratimai pateikiami lentelėje knygelės pabaogoje. Rita Bandzevičienė.